Witamy na naszej grupowej stronie 🙂
6 latki, II budynek
W grupie pracują nauczycielki Marta Chojnacka i Agnieszka Błachnio oraz pani Małgorzata
Grupa jest czynna w godzinach 8.00 – 17.00
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
MARZEC
I. Zwierzęta egzotyczne
W świecie afrykańskich zwierząt – zapoznanie dzieci z kontynentem afrykańskim, ukazanie na mapie terenów sawanny (fauna i flora). Wprowadzenie litery G, g na podstawie wyrazów Gienek, goryl
Karnawał zwierząt” – „Słoń” – słuchanie utworu C. Saint – Saens – określanie charakteru muzyki, wyklaskiwanie rytmu, interpretacja ruchowa utworu.
Ile zwierząt było, ile odeszło, ile zostało? – rozwijanie umiejętności odejmowania; wprowadzenie znaku matematycznego „ – „.
Parki narodowe, rezerwaty i ogrody zoologiczne – ich znaczenie w ratowaniu ginących gatunków zwierząt
Afrykańskie zwierzęta – malowanie farbami
II. W marcu jak w garncu
Marcowa pogoda – nauka i utrwalanie nazw i kolejności miesięcy z wykorzystaniem wiersza A. Surowiec. Wprowadzenie cyfry 9.
Królowa Śniegu” – wyjazd do teatru na przedstawienie
W marcu jak w garncu – wyjaśnienie powiedzenia przez dzieci – burza mózgów, wprowadzenie litery C, c na podstawie wyrazów Celina , cebula
Wesoła historia o śniegowym bałwanku – zapoznanie z opowiadaniem, rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
Wiatr przyjaciel czy szkodnik? – na podstawie wiersza „Wietrzyk i wicher” oraz filmu edukacyjnego „Wiatr” określanie roli wiatru w środowisku przyrodniczym i gospodarce człowieka
Wiatr – rysowanie pastelami podczas słuchania utworu A. Vivaldi „Wiosna
III. Nadchodzi wiosna
O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie” – oglądanie bajki animowanej – układanie historyjki
Zwiastuny wiosny – wiosenne kwiaty – zabawa matematyczna. Wprowadzenie cyfry 10
Powroty ptaków – rozwiązywanie zagadek obrazkowych (z nakładkami) – rozpoznawanie i nazywanie ptaków powracających do Polski; słuchanie ciekawostek o życiu ptaków wiosną. Wprowadzenie litery J, j na podstawie wyrazów Janek, jajko
Zajęcia ceramiczne pod kierunkiem instruktora
Pani Wiosna – wycinanka z kolorowego papieru
IV. Wielkanoc
Taniec kurcząt w skorupkach – zabawa taneczna do utworu Modesta Musorgskiego – malowanie do utworu
Pisanki – kreślenie wzorów litero podobnych, kolorowanie wg pomysłów dzieci
Wprowadzenie litery Ł, ł na podstawie wyrazów : Łatek, łodyga
Mój wielkanocny koszyczek – przypomnienie symboliki produktów w koszyku, opowiadanie o przygotowaniach do świąt w domu przez dzieci
Rysowanie pod dyktando – ćwiczenia orientacji przestrzennej na kartce papieru, utrwalanie pojęć prawa/lewa, nad, pod, przed, między, obok, w.