DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

WSTĘP

Przedszkole nr 100 w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:

Przedszkole nr 100 w Warszawie

Daty publikacji i aktualizacji strony

Opublikowano 28 sierpnia 2020 roku

Zaktualizowano 20 stycznia 2025 roku

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie informujemy, iż:

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest:

PRZEDSZKOLE nr 100

ul. Częstochowska 16/18, 02-344  Warszawa

reprezentowane przez dyrektora Agnieszkę Wojtczak

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – p. Kamilę Kutyłę – Szpindler – oraz jej Zastępcę, z którymi może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony i przetwarzania swoich danych osobowych pisząc na adres e-mail:  iod@dbfo-ochota.waw.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby (z dopiskiem IOD).

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązku wynikającego z art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych tj. rozpatrzenia wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej oraz wypełnienia obowiązków z archiwizowaniem dokumentów (art. 6 ust.1 lit. c RODO- przetwarzane jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze).

4. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i umów powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartych z Administratorem.

5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani żadnej organizacji międzynarodowej.

6. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne, gdyż konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak rozpatrzenia wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.

7. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wyżej wskazanego celu, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przepisami prawa.

8. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, przenoszenia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

9. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (pisemnie na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczące Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.

10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą też poddawane procesowi profilowania.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej – plik

O nas – tekst do odczytu maszynowego

O nas – tekst do odczytu maszynowego – plik docx

O nas – tekst łatwy do czytania i rozumienia (ETR)

O nas – tekst łatwy do czytania i rozumienia – plik docx

logo PJM

O nas – film w PJM

film w polskim języku migowym

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z podanymi niżej wyłączeniami:

Treści niedostępne

  • Strona zawiera mapę dojazdu – mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
  • Na stronie znajdują się odnośniki do stron, które mogą nie być w pełni dostępne cyfrowo.
  • Niektóre pliki do pobrania (.doc; .pdf;) są niedostępne cyfrowo

Zgodność ze standardami:

Strona internetowa spełnia międzynarodowe wytyczne Web Content Accessibilty Guidelines 2.0 (WCAG 2.0). Właśnie to opracowanie, przygotowane przez organizację World Wide Web Consortium (W3C), uznaje się za najważniejszy dokument objaśniający zasady dostępności serwisów internetowych. Nasz serwis jest dostępny dla większości osób, które z niego korzystają.
Kompatybilność:
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Wygląd:
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Data sporządzenia i aktualizacji deklaracji

  • niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 24 marca 2021 r.
  • najnowsza aktualizacja dostępności 07.03.2025 r.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacja zwrotna i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością skontaktuj się z nami:

  • osoba do kontaktu: Agnieszka Wojtczak
  • adres email: p100@eduwarszawa.pl
  • numer telefonu: 22 822 12 52
  • adres do korespondencji tradycyjnej: Przedszkole nr 100, 02-344 Warszawa, ul. Częstochowska 16/18

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać ewentualne skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Postępowanie odwoławcze

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

• Przedszkole mieści się w dwóch budynkach otoczonych wspólnym ogrodzeniem. Do przedszkola można się dostać dwiema blokowanymi magnetycznie furtkami: od ulicy Nieborowskiej oraz od ulicy Częstochowskiej.
• Wejście do sekretariatu I budynek: należy wejść po schodach na taras (brak podjazdu, dostępna poręcz) i zadzwonić domofonem (klawisz z napisem SEKRETARIAT), drzwi wejściowe otwierane ręcznie. Do sekretariatu wewnątrz budynku prowadzą schody z poręczą (brak podjazdu).
• Wejście do budynku II: jedna strona tarasu umożliwia wejście po schodach, druga strona tarasu zapewnia wjazd podjazdem. Do drzwi należy zadzwonić domofonem.

Oba budynki są dwupoziomowe. Dostęp na piętra możliwy jest po schodach z poręczami (brak podjazdów i windy). W budynkach nie ma innych pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, instrukcji w języku brajla itp.
Dyrektor jednostki wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym.
Istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumaczenia polskiego języka migowego online – „Usługa tłumaczenia PJM”
Aplikacje mobilne
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.