Angielski odbywa się we wszystkich grupach wiekowych w ramach podstawy programowej i obejmuje treści w niej zawarte.

W trakcie zajęć dzieci poznają podstawowe słówka i zwroty, osłuchują się z językiem podczas zabaw z piosenkami, reagują na polecenia wydawane w języku angielskim. Słuchają historyjek i oglądają krótkie prezentacje multimedialne, próbują powtarzać zwroty. Najmłodsze dzieci oswajane są z nowym językiem poprzez proste, melodyjne piosenki i zabawy ruchowe. W tym wieku liczy się zabawa i budowanie pozytywnej motywacji do nauki języka.

W grupach 5 i 6 latków zajęcia prowadzi Monika Czarnecka – Zreda. Zakres tematyczny dostępny jest na tablicy przy wejściu w II budynku. Zachęcamy rodziców do powtarzania (w miarę możliwości) słówek, piosenek i rymowanek. Większość piosenek dostępna jest w Internecie. Polecamy w szczególności Super Simple Songs

Język angielski 5 i 6 latki – planowane działania

wrzesień/październik 2020 r.

  • Powitanie : Hello children, Hello teacher,  How are you? I`m fine, thank You.
  • Piosenka powitalna “Hello”
  • Przedstawianie się po angielsku – I am …, My name is….
  • Wydawanie/wykonywanie poleceń po angielsku: stand up, sit down, jump, run, turn around,
  • Czasowniki: wprowadzenie, osłuchanie, wykonywanie czynności: dance, turn  around, clap, sing, run, stand up, sit down, hop, jump,
  • Liczebniki: 1 – 10
  • gry i zabawy w języku angielskim “Make a circle”, “Nod your head”
Make a circle   Time to make a circle. Make a circle, big big big. Small small small. Big big big. Make a circle, small small small. Hello hello hello. Make a circle, round and round. Round and round. Round and round. Make a circle, round and round. Hello hello hello. Make a circle, up up up. Down down down. Up up up. Make a circle, down down down. Now sit down.
           Nod your head rhyme   Nod your, nod your, nod your head. Stamp your, stamp your, stamp your feet. Clap your, clap your, clap your hands. Rub your, rub your, rub your tummy And now look at your back!
♫ If  you’re happy If you’re happy, happy, happy clap your hands If you’re angry, angry, angry stomp your feet.  If you’re scared, scared, scared say, “Oh no!”. If you’re sleepy, sleepy, sleepy take a nap If you’re happy, happy, happy  clap your hands.
♫  The wheels on the bus The wheels on the bus go round and round. Round and round. Round and round. The wheels on the bus go round and round all day long. The door on the bus goes open and shut. Open and shut, open and shut. The door on the bus goes open and shut all day long. The baby on the bus goes wah, wah, wah. Wah, wah,wah, wah,wah,wah,the baby on the bus goes wah, wah,wah. All day long.