
5 latki, II budynek sala na dole
W grupie pracują nauczycielki: Anna Strojewska i Marta Chojnacka, nauczyciel wspomagający Ewelina Młynarczyk – Karabin oraz pani Anna
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MAJ
JESTEM BEZPIECZNY
„Bezpieczna droga ” – utrwalanie wiadomości o znakach drogowych i sygnalizatorze świetlnym, bezpiecznym poruszaniu się na rowerze i hulajnodze. Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze. „Pojazdy” – zabawa artykulacyjna.
Rozwiązywanie zagadek słuchowych. „Ważne numery”- utrwalenie wiedzy na temat przydatności pojazdów specjalistycznych, numerów alarmowych.
Dobrze czy źle?’- ocena postępowania uczestników ruchu drogowego – praca z obrazkiem, rozwijanie logicznego myślenia.
Ulica – rysowanie pod dyktando – rozwijanie orientacji przestrzennej względem siebie na kartce. Rozwijanie myślenia matematycznego.
KOLORY LATA.
Mierzymy promienie słońca – zabawa dydaktyczna – doskonalenie umiejętności posługiwania się miarkami oraz porównywania długości przedmiotów.
Gramy w zielone – rozmowa na temat wiersza W. Broniewskiego – rozwijanie percepcji słuchowej. Zabawa skojarzeniowa „Co jest zielone?”. * Na zielonej łące – praca plastyczna – malowanie farbami plakatowymi.
Szukamy koloru niebieskiego – poszerzanie słownika czynnego o nazwy odcieni koloru niebieskiego: błękitny, granatowy. Tworzenie odcieni koloru niebieskiego – łączenie farb.
Tęczowy świat – rozmowa z dziećmi na temat wiersza W. Słodownika „Tęcza” – rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności komunikatywnego wyrażania swoich myśli. Układanie tęczy – zabawa dydaktyczna – rozwijanie pamięci wzrokowej.
Kropki i trójkąty – rysowanie kropek i łączenie ich w trójkąty.
WAKACJE TUŻ, TUŻ…
Góry – na podstawie wiersza „Góry nasze, góry” rozmowa z dziećmi, poszerzanie słownika czynnego. Rozwijanie umiejętności wyróżniania cech charakterystycznych dla określonego środowiska. Zabawa pamięciowa „Pakujemy walizkę”.
Mieszkańcy jezior – oglądanie ilustracji ukazujących krajobraz mazurski – rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących w tym regionie, roślin. Rozwiązywanie zagadek słuchowych – doskonalenie umiejętności tworzenia pojęcia na podstawie definicji.
Gaduś i rybki – zabawa matematyczna – wykonywanie działań matematycznych (dodawanie i odejmowanie), przeliczanie na konkretach w zakresie 8 oraz indywidualnych możliwości dziecka, stosowanie liczebników głównych i porządkowych.
Lepienie z plasteliny na temat dowolny – ćwiczenia usprawniające pracę drobnych mięśni dłoni i palców.
Żaglówka – rysowanie pod dyktando – orientacja na kartce papieru; utrwalanie pojęć w górę, w dół, w prawo/lewo; przeliczanie kratek.
Morze – zapoznanie z wierszem D. Wawiłow –wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń spędzania czasu nad morzem. Nauka składania papierowych łódek oraz ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy wydechowej
Podwodny świat – poznawanie roślin i zwierząt żyjących pod wodą. Poznanie sposobu oddychania, poruszania się i odżywiania zwierząt podwodnych – prezentacja multimedialna. Meduzy – praca plastyczna.
Za co lubimy lato? – zapoznanie z wierszem E. Bełczewskiej – określanie pogody oraz zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata. W czasie burzy grzmi i błyska – poznanie zasad bezpiecznego zachowania podczas burzy. Burza – opowieść ruchowa.
Lody mają różne smaki – wykorzystanie wiersza „Okazja” W. Fabera, praca z obrazkami z jednoczesnym wykonywaniem karty pracy, posługiwanie się określeniami smaków lodów. Poznanie pojęcia „góra lodowa”, interpretowanie określenia „zimny jak lód’.
„Pory roku” – nazywanie i łączenie pory roku z odpowiednimi rysunkami. Utrwalanie kolejności pór roku, nazw miesięcy letnich.