
3 latki, I budynek, sala na górze
W grupie pracują
nauczycielki: Ewa Wojtczak, Agnieszka Wojtczak, Aleksandra Budnik, Monika Kret, Małgorzata Sierdzińska i Anna Wójcikowska
pomoce nauczyciela pani Marzena i pani Ewelina oraz pani Katarzyna
Grupa jest czynna w godzinach 7.30 – 16.00 poniedziałek, czwartek, piątek 7.30 15.30 wtorek, środa
w godzinach 7.00-7.30 dzieci przychodzą do grupy KOTKI, po godzinach pracy naszej grupy dzieci przebywają na dole w grupie Żabki
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
LUTY
- Będę aktywnie uczestniczyć w balu karnawałowym
- Będę oglądać, rozpoznawać i nazywać różnorodne stroje i dodatki na bal przebierańców
- Będę uczestniczyć w zabawach z balonami – rozróżniać kolory i kształty
- Poznam budowę, sposób odżywiania się oraz charakterystyczne cechy kota domowego
- Wzbogacę wiadomości na temat kotów dzikich
- Będę doskonalić posługiwanie się określeniami stosunków przestrzennych: na, obok, wysoko, nisko
- Będę uczestniczyć w zabawach polegających na powtarzaniu gestów, np. zabawy paluszkowe
- Będę próbować opowiadać treść wysłuchanego utworu własnymi słowami
- Będę tworzyć różnorodne prace plastyczne na określony temat
- Będę uczestniczyć w różnorodnych zabawach ruchowych
- Będę rozwijać zainteresowania przyrodnicze na temat zwierząt kojarzonych z zimą: niedźwiedź polarny, foki, pingwin
- Nadal będę uczyć się budowania poprawnych, prostych i zrozumiałych zdań
- Będę rozwiązywać zagadki obrazkowe i słowne
- Będę aktywnie uczestniczyć w zabawach dydaktycznych
Ptaki zimą
- poznawanie ptaków, które można spotkać w ogrodzie przedszkolnym,
- wyróżnianie charakterystycznych cech ptaków,
- zabawy ruchowe i dźwiękonaśladowcze,
- poznawanie sposobów ułatwiających ptakom przetrwanie zimy,
- liczenie w zakresie indywidualnych możliwości,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni.
Czekamy na babcie i dziadka w przedszkolu
- przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka,
- słuchanie wierszy, opowiadań i piosenek o członkach rodziny,
- poznawanie zależności rodzinnych – posługiwanie się określeniami: mama, tata, babcia, dziadek, syn, córka, wnuczek, wnuczka,
- rozmowy na temat członków rodziny, ich roli w domu,
- przygotowanie prezentów dla babci i dziadka,
- zabawy matematyczne: przeliczanie, porównywanie, segregowanie.
Lubimy zimę i zabawy na śniegu
– zapoznanie z charakterystycznym cechami zimy (mróz, pada śnieg ,wieje silny wiatr),
– rozmowy na temat bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw na śniegu,
– zabawy badawcze ze śniegiem,
- ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie różnych linii,
- kształtowanie orientacji w przestrzeni.