5 latki,  II budynek sala na dole 


W grupie pracują nauczycielki:
Anna Strojewska i Marta Chojnacka, nauczyciel wspomagający Ewelina Młynarczyk – Karabin oraz pani Anna

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE 

MARZEC

  1. Zwierzęta egzotyczne

W świecie afrykańskich zwierząt – zapoznanie dzieci z kontynentem afrykańskim, ukazanie na mapie terenów sawanny (fauna i flora). 

Karnawał zwierząt” – „Słoń” – słuchanie utworu C. Saint – Saens – określanie charakteru muzyki, wyklaskiwanie rytmu, interpretacja ruchowa utworu.

 Ile zwierząt było, ile doszło, ile odeszło, ile zostało? – rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach

Zepsuty obrazek – dorysowywanie brakujących części obrazka, ćwiczenia spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo – ruchowej, skupiania uwagi.

Parki narodowe, rezerwaty i ogrody zoologiczne – ich znaczenie w ratowaniu ginących gatunków zwierząt

Rozwiązywanie zagadek słuchowych i obrazkowych „Jakie zwierzę się ukryło?”.

 

  1. W marcu jak w garncu

W marcu jak w garncu – zapoznanie z wierszem M. Kulmowej, analiza tekstu, próby wyjaśnienia pojęcia.

Marcowy gar” – praca plastyczno – techniczna

Pod którym pudełkiem? – zabawa dydaktyczna – ćwiczenia spostrzegawczości, stosowanie liczebników porządkowych.

Marcowa pogoda – rysowanie pod dyktando – ćwiczenia orientacji przestrzennej względem siebie na kartce papieru

Wiatr przyjaciel czy szkodnik? – określanie roli wiatru w środowisku przyrodniczym i gospodarce człowieka

 

       III. Nadchodzi wiosna

O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie – układanie historyjki na podstawie tekstu

Zwiastuny wiosny –  wiosenne kwiaty – zabawa matematyczna

Krokusy – malowanie plasteliną

Koncert muzyczny – „Wiosenne opowieści zaspanego borsuka

Powroty ptaków – rozwiązywanie zagadek obrazkowych (z nakładkami) – rozpoznawanie i nazywanie ptaków powracających do Polski; słuchanie ciekawostek o życiu ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jajek, wylęg młodych. 

Pani Wiosna – wycinanka z kolorowego papieru

 

  1. Niezwykły świat – kosmos

Poznajemy układ słoneczny – oglądanie filmu edukacyjnego 

Lot rakietą – wyjaśnienie pojęcia  – astronauta, rozwiązywanie zagadki słownej z ćwiczeniami słuchu fonematycznego,. Budujemy rakietę układanie rakiety z figur geometrycznych – utrwalanie nazw figur, przeliczanie na konkretach, szacowanie,  których figur jest najwięcej/ najmniej. Podróż rakietą – opowieść ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi z wykorzystaniem muzyki elektronicznej.

Rakieta – praca techniczno – plastyczna wg wzoru , ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem rakiety

Planety – malowanie farbami

Spotkanie z alpakami – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt, oswajanie obaw i lęków przed zwierzętami.

Pory roku, dzień i noc – wyjaśnienie dzieciom zjawisk – wykorzystanie globusa – oglądanie filmów edukacyjnych:

„Pory roku”, „Dzień i noc”. Rozwiązywanie zagadek słownych związanych z porami roku.

Gdzie mieszkają ufoludki – słuchanie ciekawostek o planecie Mars , wykorzystanie opowiadania B. Szuchalskiej  „Spotkanie z Marsjaninem”. Ufoludek – praca plastyczna pastelami.

Mikołaj Kopernik – zapoznanie z postacią wielkiego astronoma. Wyjaśnienie powiedzenia: „Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię”. Oglądanie filmu edukacyjnego „Mikołaj Kopernik” ; zwiedzanie jego domu – poznanie warunków życia w dawnej Polsce. Wykonanie portretu Mikołaja Kopernika.

 

 

Z ŻYCIA NASZEJ GRUPY 🙂