
5 latki, II budynek sala na dole
W grupie pracują nauczycielki: Anna Strojewska i Marta Chojnacka, nauczyciel wspomagający Ewelina Młynarczyk – Karabin oraz pani Anna
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MARZEC
- Zwierzęta egzotyczne
W świecie afrykańskich zwierząt – zapoznanie dzieci z kontynentem afrykańskim, ukazanie na mapie terenów sawanny (fauna i flora).
Karnawał zwierząt” – „Słoń” – słuchanie utworu C. Saint – Saens – określanie charakteru muzyki, wyklaskiwanie rytmu, interpretacja ruchowa utworu.
Ile zwierząt było, ile doszło, ile odeszło, ile zostało? – rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
Zepsuty obrazek – dorysowywanie brakujących części obrazka, ćwiczenia spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo – ruchowej, skupiania uwagi.
Parki narodowe, rezerwaty i ogrody zoologiczne – ich znaczenie w ratowaniu ginących gatunków zwierząt
Rozwiązywanie zagadek słuchowych i obrazkowych „Jakie zwierzę się ukryło?”.
- W marcu jak w garncu
W marcu jak w garncu – zapoznanie z wierszem M. Kulmowej, analiza tekstu, próby wyjaśnienia pojęcia.
Marcowy gar” – praca plastyczno – techniczna
Pod którym pudełkiem? – zabawa dydaktyczna – ćwiczenia spostrzegawczości, stosowanie liczebników porządkowych.
Marcowa pogoda – rysowanie pod dyktando – ćwiczenia orientacji przestrzennej względem siebie na kartce papieru
Wiatr przyjaciel czy szkodnik? – określanie roli wiatru w środowisku przyrodniczym i gospodarce człowieka
III. Nadchodzi wiosna
O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie – układanie historyjki na podstawie tekstu
Zwiastuny wiosny – wiosenne kwiaty – zabawa matematyczna
Krokusy – malowanie plasteliną
Koncert muzyczny – „Wiosenne opowieści zaspanego borsuka
Powroty ptaków – rozwiązywanie zagadek obrazkowych (z nakładkami) – rozpoznawanie i nazywanie ptaków powracających do Polski; słuchanie ciekawostek o życiu ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jajek, wylęg młodych.
Pani Wiosna – wycinanka z kolorowego papieru
- Niezwykły świat – kosmos
Poznajemy układ słoneczny – oglądanie filmu edukacyjnego
Lot rakietą – wyjaśnienie pojęcia – astronauta, rozwiązywanie zagadki słownej z ćwiczeniami słuchu fonematycznego,. Budujemy rakietę układanie rakiety z figur geometrycznych – utrwalanie nazw figur, przeliczanie na konkretach, szacowanie, których figur jest najwięcej/ najmniej. Podróż rakietą – opowieść ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi z wykorzystaniem muzyki elektronicznej.
Rakieta – praca techniczno – plastyczna wg wzoru , ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem rakiety
Planety – malowanie farbami
Spotkanie z alpakami – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt, oswajanie obaw i lęków przed zwierzętami.
Pory roku, dzień i noc – wyjaśnienie dzieciom zjawisk – wykorzystanie globusa – oglądanie filmów edukacyjnych:
„Pory roku”, „Dzień i noc”. Rozwiązywanie zagadek słownych związanych z porami roku.
Gdzie mieszkają ufoludki – słuchanie ciekawostek o planecie Mars , wykorzystanie opowiadania B. Szuchalskiej „Spotkanie z Marsjaninem”. Ufoludek – praca plastyczna pastelami.
Mikołaj Kopernik – zapoznanie z postacią wielkiego astronoma. Wyjaśnienie powiedzenia: „Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię”. Oglądanie filmu edukacyjnego „Mikołaj Kopernik” ; zwiedzanie jego domu – poznanie warunków życia w dawnej Polsce. Wykonanie portretu Mikołaja Kopernika.