Witamy na stronie naszej Grupy 🙂
6 latki, II budynek
W grupie pracują: nauczycielki Aleksandra Budnik, Monika Kret, nauczyciel wspomagający Maja Wawrzyniak oraz pani Jola
Grupa jest czynna w godzinach: 7.30-16.30
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
GRUDZIEŃ
* Poznanie litery ,,r”, ,,R”, ,,s”, ,,S”, ,,u”, ,,U” , małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Kształtowanie umiejętności wysłuchiwania i wyodrębniania głosek, rozwijanie logicznego myślenia.
*Zapoznanie z wyglądem cyfry 7, zapoznanie z liczbą 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, rozwijanie logicznego myślenia. Kształtowanie orientacji przestrzennej, ćwiczenie gotowości do nauki pisania, wyrabianie precyzyjnych ruchów.
* Słuchanie opowiadań, wierszy związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Wykonywanie ozdób i dekorowanie sali ozdobami wykonanymi własnoręcznie.
* Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, wyrabianie zręczności i zwinności, skoczności i wytrwałości. Wzmacnianie mięśni kończyn i grzbietu. Kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne.
*Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych poprzez realizowanie Programu Przyjaciele Zippiego. Doskonalenie zdolności komunikowania własnych uczuć
i słuchania innych, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich uczuć i potrzeb
w sytuacjach trudnych, ćwiczenie umiejętności proszenia o pomoc oraz ćwiczenie uważnego słuchania.
*Rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez ćwiczenia słuchowe
* Kształtowanie inwencji twórczej, estetycznego wykonywania pracy. Rozwijanie umiejętności pracy w zespołach. Rozwijanie sprawności motorycznych rąk poprzez zabawy plastyczne
* Doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych oraz wdrażanie do zachowywania porządku w miejscu pracy
* Doskonalenie umiejętności przezwyciężania nieśmiałości przed występami publicznymi.
* Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania elementów.
* Zapoznanie dzieci z podstawowymi informacjami o prawach dziecka oraz osobami i instytucjami, które mogą im pomóc w sytuacji krzywdzenia.
* Przedstawienie dzieciom Konwencji o prawach dziecka jako najważniejszego dokumentu mówiącego o ich prawach
* Przekazanie informacji o osobach i instytucjach dbających o prawa dziecka.