Witamy na naszej grupowej stronie 🙂

6 latki II budynek, mniejsza sala na dole
Grupa pracuje w godzinach: 8.00 – 12.30
W grupie pracuje nauczycielka Hanna Strojewska oraz pani Małgorzata.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
STYCZEŃ
I. WITAMY NOWY ROK
Rok ma dwanaście miesięcy –utrwalanie nazw miesięcy oraz ich kolejności; łączenie miesięcy z porami roku.
”Pory roku” – rysowanie pastelami – rozwijanie kreatywności dzieci
Co nam przyniesie Nowy Rok? – zapoznanie dz. z przysłowiami związanymi z Nowym Rokiem; układanie noworocznych postanowień. Zabawa matematyczna „Dary Nowego Roku” – przeliczanie na konkretach w zakresie 10.
Rozwiązywanie i układanie zagadek słownych i obrazkowych związanych z porami roku
II. KARNAWAŁ
Bal karnawałowy – rozmowa o zwyczajach balów karnawałowych w dawnych i obecnych czasach; „Przebieranki – największe marzenie o stroju karnawałowym ” – opowiadanie dzieci – ćwiczenia w budowaniu dłuższych wypowiedzi; „Miś na balu” – rysowanie misia zgodnie z treścią wiersza.
Karnawał zwierząt (Camille Saint Saens) – musicograma – kreślenie wzorów po śladzie w rytmie słuchanej muzyki
Ule taty –wprowadzenie litery „U”, „u” na podstawie wyrazu „ule” (analiza i synteza słuchowa, wyodrębnianie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; oznaczanie samogłosek i spółgłosek)– zapoznanie z wyglądem drukowanej i pisanej litery „u”, „U”. Kreślenie litery po śladzie i samodzielnie. Ozdabianie litery wg pomysłów dz.
”Dłuższy czy krótszy?” – zabawa dydaktyczna – kształtowanie u dzieci rozumienia pomiaru długości; ćwiczenia w porównywaniu długości
”Pajac” – praca plastyczna wg pomysłów dzieci; karnawałowa maska – ćwiczenia grafomotoryczne
III.BABCIA I DZIADEK
Moi dziadkowie – opowiadanie o swoich dziadkach przez dz. –ćwiczenia w tworzeniu dłuższych wypowiedzi; kształtowanie szacunku do członków rodziny i starszych osób. Wspólne układanie drzewa genealogicznego. Rysowanie pastelami portretów dziadków.
Kwiaty dla babci – na podstawie wiersza „Kwiaty” – wprowadzenie cyfry „8” jako zapisu graficznego liczby.
Pokój mojego dziadka – rysowanie pod dyktando – ćwiczenia orientacji przestrzennej na kartce
Marsz Radeckiego – musicograma – kreślenie wzorów podczas słuchania utworu – ćwiczenia motoryki małej
IV. ŻYCIE W KRAINIE ŚNIEGU I LODU
Lodowe krainy – na podstawie filmu edukacyjnego, opowiadania – rozwijanie zainteresowań warunkami życia ludzi oraz przyrodą na dalekiej północy
Zwierzęta Arktyki i Antarktydy – rozwiązywanie zagadek słownych; wzbogacanie wiedzy dziecka na temat zwierząt polarnych; rozwijanie logicznego myślenia; zachęcanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat. „Niedźwiedź polarny” – praca plastyczno – techniczna
Zawody pingwinów – układanie zadań tekstowych oraz działań matematycznych; utrwalanie poznanych cyfr oraz znaków matematycznych; stosowanie liczebników porządkowych i głównych; przeliczanie na konkretach w zakresie 10
Zabawy pingwinów – opowieść ruchowa – ćwiczenia w uważnym słuchaniu opisu słownego , interpretowanie tekstu ruchem. Zabawa taneczna „Pingwin”. „Pingwin” – praca plastyczna.