Witamy na naszej grupowej stronie 🙂

6 latki II budynek, mniejsza sala na dole


Grupa pracuje w godzinach: 8.00 – 12.30
W grupie pracuje nauczycielka Hanna Strojewska oraz pani Małgorzata.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

PAŹDZIERNIK

  • JESIENNY LAS
  • Kolorowa jesień” – wprowadzenie wiersza do pamięciowego zapamiętania – ćwiczenie pamięci. Mała krawcowa” – na podstawie opowiadania wprowadzenie litery „i”, „I” na podstawie wyrazu „igła”
  • Posłanie dla jeża – zabawa matematyczna – rozwijanie logicznego myślenia, orientacji przestrzennej względem siebie, przeliczanie na konkretach w zakresie 7 oraz indywidualnych możliwości dzieci
  • Las jesienią – malowanie farbami plakatowymi
  • ”Co się dzieje w lesie?” – praca z obrazkiem – rozpoznawanie i nazywanie grzybów jadalnych i trujących
  • DZIEŃ DOBRY PANIE LISTONOSZU
  • Droga listu – zapoznanie z wierszem „List” , układanie historyjki obrazkowej
  • Emil podróżnik – na podstawie opowiadania wprowadzenie litery „E”,” e” na podstawie wyrazu ekran
  • ”Zabawy z kotami” na podstawie wiersza „Koty” wprowadzenie cyfry 4 jako zapisu graficznego liczby. Przeliczanie na konkretach w zakresie 7 oraz indywidualnych możliwości dzieci
  • Pan listonosz – wycinanka z kolorowego papieru
  • CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ?
  • Drzewa w jesiennej szacie –zapoznanie z wierszem – dostrzeganie piękna jesiennych drzew, malowanie akwarelami i folią bombelkową.
  • ”Tata i kot Teodor” – na podstawie opowiadania wprowadzenie litery „T”,” t” na podstawie wyrazu tata
  • Zbliża się zima –rozmowa na temat przygotowania zwierząt do zimy na podstawie opowiadania „List do Pani Jesieni” i filmu edukacyjnego – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Zapasy wiewiórki – zabawa matematyczna – doskonalenie umiejętności liczenia, rozpoznawania cyfr; ćwiczenia orientacji przestrzennej w formie zabawy „Gdzie wiewiórka położyła orzech?” – utrwalanie pojęcia z prawej/lewej strony. Leśne zwierzęta – wycinanka z kolorowego papieru.
  • Jeże – ćwiczenia logorytmiczne połączone z ćwiczeniami analizy sylabowej na podstawie rymowanki
  • JESIENNA SZARUGA
  • Szary świat za oknem – na podstawie wiersza kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych cech późnej jesieni, opisywanie wyglądu nieba i chmur przez dz. Deszczowa chmura – praca plastyczna
  • Mama na podstawie opowiadania wprowadzenie litery „M”,” m” na podstawie wyrazu mama
  • Spacer Krysi – na podstawie opowiadania wprowadzenie cyfry 5 jako zapisu graficznego liczby.
  • Do czego potrzebny jest deszcz? – rozmowa na podstawie opowiadania i własnych doświadczeń – uświadamianie dz. znaczenia deszczu dla życia człowieka. Parasol – praca plastyczna – składanie kartki wg wzoru
  • Zabawy i ćwiczenia utrwalające znajomość liter i cyfr
  • Nauka piosenek, układów tanecznych
  • Ćwiczenia usprawniające pracę rąk
  • Gra na BBR ; muzykograma – „Różowa pantera”, „Taniec małpki”, „Clap, clap song”
  • Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, ćwiczenia oddechowe i usprawniające aparat mowy


Z życia naszej grupy 🙂 

Bądź życzliwy!

Opublikowano
„Jeśli życzliwe mówienie do roślin pomaga im rosnąć, wyobraź sobie co może zdziałać życzliwe mówienie do ludzi…” A przy okazji poćwiczcie dni tygodnia … Czytaj dalej