Witamy na naszej grupowej stronie 🙂

6 latki, II budynek

W grupie pracują nauczycielki: Hanna Strojewska i Ewa Komorowska, nauczyciel wspomagając Iwona Fudalej oraz pani Jola

Grupa pracuje:  7.00 – 15.30

po godzinach pracy naszej grupy dzieci przebywają w innych grupach

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

MARZEC

               

    I. Zwierzęta egzotyczne

 W świecie afrykańskich zwierząt – zapoznanie dzieci z kontynentem afrykańskim, ukazanie na mapie terenów sawanny (fauna i flora).  Wprowadzenie litery G, g na podstawie wyrazów Gienek, goryl  

Karnawał zwierząt” – „Słoń” – słuchanie utworu C. Saint – Saens – określanie charakteru muzyki, wyklaskiwanie rytmu, interpretacja ruchowa utworu.

Ile zwierząt było, ile odeszło, ile zostało? – rozwijanie umiejętności odejmowania; wprowadzenie znaku matematycznego „ – „.

Parki narodowe, rezerwaty i ogrody zoologiczne – ich znaczenie w ratowaniu ginących gatunków zwierząt

Afrykańskie zwierzęta – malowanie farbami

II. W marcu jak w garncu

Marcowa pogoda – nauka i utrwalanie nazw i kolejności miesięcy z wykorzystaniem wiersza A. Surowiec. Wprowadzenie cyfry 9.

Królowa Śniegu” – wyjazd do teatru na przedstawienie

W marcu jak w garncu – wyjaśnienie powiedzenia przez dzieci – burza mózgów, wprowadzenie litery C, c na podstawie wyrazów  Celina , cebula

Wesoła historia o śniegowym bałwanku – zapoznanie z opowiadaniem, rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

Wiatr przyjaciel czy szkodnik? – na podstawie wiersza „Wietrzyk i wicher” oraz filmu edukacyjnego „Wiatr” określanie roli wiatru w środowisku przyrodniczym i gospodarce człowieka

Wiatr – rysowanie pastelami podczas słuchania utworu A. Vivaldi „Wiosna

III. Nadchodzi wiosna

O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie” – oglądanie bajki animowanej – układanie historyjki

Zwiastuny wiosny –  wiosenne kwiaty – zabawa matematyczna. Wprowadzenie cyfry 10

Powroty ptaków – rozwiązywanie zagadek obrazkowych (z nakładkami) – rozpoznawanie i nazywanie ptaków powracających do Polski; słuchanie ciekawostek o życiu ptaków wiosną.  Wprowadzenie litery J, j na podstawie wyrazów Janek, jajko

Zajęcia ceramiczne pod kierunkiem instruktora

Pani Wiosna – wycinanka z kolorowego papieru

IV. Wielkanoc

Taniec kurcząt w skorupkach – zabawa taneczna do utworu Modesta Musorgskiego – malowanie do utworu

Pisanki – kreślenie wzorów litero podobnych, kolorowanie wg pomysłów dzieci

Wprowadzenie litery Ł, ł  na podstawie wyrazów : Łatek, łodyga 

Mój wielkanocny koszyczek – przypomnienie symboliki produktów w koszyku, opowiadanie o przygotowaniach do świąt w domu przez dzieci

Rysowanie pod dyktando – ćwiczenia orientacji przestrzennej na kartce papieru, utrwalanie pojęć prawa/lewa, nad, pod, przed, między, obok, w.

  


Z ŻYCIA NASZEJ GRUPY 🙂

Koncert w Filharmonii

Opublikowano
6 grudnia w ramach Mikołajek dzieci z trzech grup: Misie, Jeżyki i Motylki, pojechały autokarem do warszawskiej Filharmonii. Uczestniczyły w specjalnym świątecznym koncercie dla dzieci. Było … Czytaj dalej