Witamy na naszej grupowej stronie 🙂

6 latki, II budynek
W grupie pracują nauczycielki: Hanna Strojewska i Ewa Komorowska, nauczyciel wspomagając Iwona Fudalej oraz pani Jola
Grupa pracuje: 7.00 – 15.30
po godzinach pracy naszej grupy dzieci przebywają w innych grupach
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
WRZESIEŃ
I. WITAMY W PRZEDSZKOLU
„Nasze przedszkole” – przypomnienie najważniejszych pomieszczeń przedszkola: ich nazwy, przeznaczenie.
Kodeks przedszkolaka – wspólne stworzenie kontraktu grupowego dotyczącego zasad zachowania w oparciu o ilustracje i doświadczenia dzieci. Uświadomienie konieczności ich przestrzegania.
„Moja wakacyjna przygoda”- praca plastyczna
„Moje ciało” – zabawa matematyczna. Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała. Doskonalenie umiejętności odczytywania komunikatów mimicznych. Utrwalanie nazw części ciała.
Zabawa dydaktyczna „Zaczarowane pudełko” − rozwijanie wrażliwości dotykowej z pominięciem zmysłu wzroku.
II. WSPOMNIENIA Z WAKACJI
Oglądanie przyniesionych przez dzieci pamiątek z wakacji; łączenie pamiątki z regionem z jakiego pochodzą. Wskazywanie na mapie Polski omawianych regionów. Zapoznanie z wierszem „Już lato odeszło”.
„Moja wakacyjna przygoda”- praca plastyczna – malowanie farbami lub rysunek pastelami. Wdrażanie do prawidłowego trzymania narzędzia pracy.
Wycieczka w góry – historyjka obrazkowa – na podstawie ilustracji (4 elementowa) układanie opowiadania przez dzieci. Ćwiczenia w budowaniu dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem stylistycznym i gramatycznym.
Żaglówka – rysowanie pod dyktando – ćwiczenia orientacji przestrzennej na kartce – utrwalenie pojęć: góra – dół; prawa – lewa strona
”Na jesiennym liściu” – przedstawienie teatralne
III. JESTEM BEZPIECZNY
„Bezpieczna droga ” – rozmowa w oparciu o ilustracje oraz własne doświadczenia dzieci. Utrwalanie wiadomości o znakach drogowych i sygnalizatorze świetlnym.
„Pojazdy”- ćwiczenia słuchu fonematycznego, klasyfikowanie pojazdów ze względu na przeznaczenie. Rozwiązywanie zagadek słuchowych. „Ważne numery”- utrwalenie wiedzy na temat przydatności pojazdów specjalistycznych, numerów alarmowych.
„ Jeden”- wprowadzenie cyfry 1 jako zapisu graficznego liczby 1. Pisanie cyfry po śladzie i samodzielnie – ozdabianie cyfry.
„Dobrze czy źle?’- ocena postępowania uczestników ruchu drogowego – praca z obrazkiem. Mój wymarzony pojazd”- praca plastyczna.
IV. JESIEŃ W PARKU I W LESIE
Jesienne liście – wprowadzenie wiersza do pamięciowego zapamiętania, przypomnienie nazw drzew liściastych, wyjaśnienie pojęcia „kiść”.
Drzewa iglaste – przypomnienie nazw drzew iglastych, porównywanie (różnice) z drzewami liściastymi. Drzewa – zabawa matematyczna klasyfikowanie wg określonych cech. Podczas spaceru w ogrodzie przedszkolnym odszukiwanie drzew liściastych i iglastych – utrwalanie nazw.
„Dwa” – wprowadzenie cyfry 2 jako zapisu graficznego liczby 2, kreślenie cyfry po śladzie i samodzielnie; ozdabianie wg pomysłów dzieci
Drzewa – malowanie farbami w zespołach.
Borowik szlachetny – malowanie plasteliną – ćwiczenia motoryki małej.