Witamy na naszej grupowej stronie ­čÖé

6 latki, II budynek

W┬ágrupie pracuj─ů nauczycielki: Hanna Strojewska i Ewa Komorowska, nauczyciel wspomagaj─ůc Iwona Fudalej oraz pani Jola

Grupa pracuje:┬á 7.00 – 15.30

po godzinach pracy naszej grupy dzieci przebywaj─ů w innych grupach

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

MAJ

I. BA┼ÜNIE I BAJECZKI

┬Ě ÔÇťBajkowa krzy┼╝├│wkaÔÇŁ – rozwi─ůzywanie krzy┼╝├│wki zwi─ůzanej z bajkami, pr├│by uk┼éadania tytu┼é├│w z rozsypki literowej, samodzielne pr├│by zapisywania tytu┼é├│w bajek.

┬Ě Czy zamek to tylko dom ksi─Ö┼╝niczek? – praca z obrazkiem, om├│wienie znaczenia s┼éowa zamek, wprowadzenie litery ÔÇťZÔÇŁ,ÔÇŁ zÔÇŁ na podstawie wyrazu zamek, Zuza.

┬Ě ÔÇťPopsuty obrazekÔÇŁ – sk┼éadanie obrazka poci─Ötego na cz─Ö┼Ťci, doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo- ruchowej, kolorowanie obrazka (praca zr├│┼╝nicowana).

┬Ě Koncert muzyczny ÔÇťZaproszenie na olimpiad─Ö- puzonÔÇŁ – wdra┼╝anie do aktywnego uczestnictwa w koncercie, uwra┼╝liwianie na pi─Ökno muzyki.

┬Ě Kodowanie na dywanie ÔÇô zabawy koduj─ůce na macie z wykorzystaniem kubeczk├│w, strza┼éek, robota Indii; ─çwiczenia rozwijaj─ůce logiczne my┼Ťlenie oraz kszta┼étuj─ůce kompetencje spo┼éeczne.

II. W GOSPODARSTWIE

┬Ě Czy to wie┼Ť, czy miasto?ÔÇŁ – praca z obrazkiem, por├│wnywanie, odszukiwanie i wskazywanie r├│┼╝nic pomi─Ödzy miastem a wsi─ů, swobodne wypowiedzi dzieci, wdra┼╝anie do wypowiedzi poprawnych pod wzgl─Ödem gramatycznym i stylistycznym.

┬Ě Wiejska krzy┼╝├│wkaÔÇŁ – has┼éo: farmer, kto to jest farmer i czym si─Ö zajmuje? Rozwi─ůzywanie krzy┼╝├│wki, pr├│by zapisu odgadni─Ötych wyraz├│w, rozmowa o pracy farmera i jej znaczeniu dla ludzi. Wie┼Ť- malowanie farbami obrazu wsi widzianej oczami dziecka.

┬Ě ÔÇťIle zwierz─ůt by┼éo, ile dosz┼éo, ile odesz┼éo, ile zosta┼éo?ÔÇŁ – rozwijanie umiej─Ötno┼Ťci dodawania i odejmowania, pr├│by przekroczenia progu dziesi─Ötnego, rozwi─ůzywanie zada┼ä tekstowych, stosowanie znak├│w oraz cyfr do uk┼éadania dzia┼éa┼ä matematycznych, rozwijanie logicznego my┼Ťlenia.

┬Ě Realizacja projektu ÔÇťOdkryj tajemnic─Ö swoich r─ůkÔÇŁ – w ┼Ťwiecie labirynt├│w – doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej.

III. MOI RODZICE

┬Ě ÔÇťMoja mama i m├│j tatoÔÇŁ – na podstawie wierszy A. Surowiec, rozmowa o rodzicach, ich roli w naszym ┼╝yciu, doskonalenie umiej─Ötno┼Ťci wypowiadania si─Ö poprawnie pod wzgl─Ödem gramatycznym i stylistycznym.

┬Ě ÔÇťDrzewo genealogiczneÔÇŁ – warsztaty plastyczne, wzbudzanie zainteresowania histori─ů w┼éasnej rodziny, poznanie jej cz┼éonk├│w, tradycji, zwyczaj├│w, wdra┼╝anie do starannego wykonania pracy.

┬Ě Kto najstarszy, kto najm┼éodszy?ÔÇŁ -zabawa matematyczna ÔÇô klasyfikowanie cz┼éonk├│w rodziny wed┼éug kategorii wiekowych, poprawne pos┼éugiwanie si─Ö poj─Öciami: starszy, m┼éodszy, najstarszy, najm┼éodszy.

┬Ě zaj─Öcia ceramiczne pod kierunkiem instruktora – ─çwiczenia usprawniaj─ůce motoryk─Ö ma┼é─ů.

┬Ě ÔÇťDzwonki dzwoni─ůÔÇŁ – musicograma ÔÇô zabawy z dzwonkami, wygrywanie melodii wed┼éug kodu kolor├│w, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej oraz wys┼éuchiwanie rytmu melodii.

IV. DZIECI ŚWIATA

┬Ě Mam prawa i obowi─ůzki – Janusz Korczak – zapoznanie z postaci─ů. ÔÇťNasze prawaÔÇŁ – praca plastyczna w ma┼éych zespo┼éach, rozwijanie umiej─Ötno┼Ťci wyra┼╝ania my┼Ťli za pomoc─ů ┼Ťrodk├│w plastycznych.

┬Ě ÔÇťCzytam ja, czytasz TyÔÇŁ – pr├│by odczytywania wyraz├│w i kr├│tkich zda┼ä, opowiedz o czym przeczyta┼ée┼Ť – sprawdzenie czytania ze zrozumieniem.

┬Ě ÔÇťDzieci z r├│┼╝nych stron ┼ŤwiataÔÇŁ – rozmowa o dzieciach ┼╝yj─ůcych w innych krajach, wskazywanie r├│┼╝nic i podobie┼ästw, wdra┼╝anie do wypowiedzi z┼éo┼╝onych poprawnych pod wzgl─Ödem gramatycznym i stylistycznym.

┬Ě ÔÇťUk┼éadamy rymyÔÇŁ – zabawa s┼éowna, kszta┼écenie s┼éuchu fonematycznego.

┬Ě Gry i zabawy matematyczne z wykorzystaniem poznanych cyfr i znak├│w matematycznych, pr├│by uk┼éadania zagadek tekstowych i zapisu dzia┼éa┼ä matematycznych (praca w ma┼éym zespole i zindywidualizowana).

┬Ě Nawlekamy literki – ─çwiczenia utrwalaj─ůce dotychczas poznane litery ÔÇô jakie s┼éowa mo┼╝emy z nich zbudowa─ç, rozwijanie logicznego my┼Ťlenia i spostrzegawczo┼Ťci.

  


Z ┼╗YCIA NASZEJ GRUPY ­čÖé

Koncert w Filharmonii

Opublikowano
6 grudnia w ramach Miko┼éajek dzieci z trzech grup: Misie, Je┼╝yki i Motylki, pojecha┼éy autokarem do warszawskiej Filharmonii. Uczestniczy┼éy w specjalnym ┼Ťwi─ůtecznym koncercie dla dzieci. By┼éo … Czytaj dalej