Witamy na naszej grupowej stronie ­čÖé

6 latki, II budynek

W┬ágrupie pracuj─ů nauczycielki: Hanna Strojewska i Ewa Komorowska, nauczyciel wspomagaj─ůc Iwona Fudalej oraz pani Jola

Grupa pracuje:┬á 7.00 – 15.30

po godzinach pracy naszej grupy dzieci przebywaj─ů w innych grupach

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WRZESIEŃ

          I.  WITAMY W PRZEDSZKOLU

ÔÇ×Nasze przedszkoleÔÇŁ ÔÇô przypomnienie najwa┼╝niejszych pomieszcze┼ä przedszkola: ich nazwy, przeznaczenie.

Kodeks przedszkolaka – wsp├│lne  stworzenie kontraktu grupowego dotycz─ůcego zasad zachowania w oparciu o ilustracje i do┼Ťwiadczenia dzieci. U┼Ťwiadomienie konieczno┼Ťci ich  przestrzegania.

ÔÇ×Moja wakacyjna przygodaÔÇŁ- praca plastyczna

ÔÇ×Moje cia┼éoÔÇŁ ÔÇô zabawa matematyczna. Kszta┼étowanie ┼Ťwiadomo┼Ťci schematu w┼éasnego cia┼éa. Doskonalenie umiej─Ötno┼Ťci odczytywania komunikat├│w mimicznych. Utrwalanie nazw cz─Ö┼Ťci cia┼éa.

Zabawa dydaktyczna ÔÇ×Zaczarowane pude┼ékoÔÇŁ  Ôłĺ  rozwijanie wra┼╝liwo┼Ťci dotykowej z pomini─Öciem zmys┼éu wzroku.    

        II. WSPOMNIENIA Z WAKACJI

Ogl─ůdanie przyniesionych przez dzieci pami─ůtek z wakacji; ┼é─ůczenie pami─ůtki z regionem z jakiego pochodz─ů. Wskazywanie na mapie Polski omawianych region├│w. Zapoznanie z wierszem ÔÇ×Ju┼╝ lato odesz┼éo”.

ÔÇ×Moja wakacyjna przygodaÔÇŁ- praca plastyczna ÔÇô malowanie farbami lub rysunek pastelami. Wdra┼╝anie do prawid┼éowego trzymania narz─Ödzia pracy.

Wycieczka w g├│ry ÔÇô historyjka obrazkowa ÔÇô na podstawie ilustracji (4 elementowa) uk┼éadanie opowiadania  przez dzieci. ─ćwiczenia w budowaniu d┼éu┼╝szych wypowiedzi poprawnych pod wzgl─Ödem stylistycznym i gramatycznym.

┼╗agl├│wka ÔÇô rysowanie pod dyktando ÔÇô ─çwiczenia orientacji przestrzennej na kartce ÔÇô utrwalenie poj─Ö─ç: g├│ra ÔÇô d├│┼é; prawa ÔÇô lewa strona

ÔÇŁNa jesiennym li┼ŤciuÔÇŁ ÔÇô przedstawienie teatralne

         III. JESTEM BEZPIECZNY

ÔÇ×Bezpieczna droga ÔÇŁ – rozmowa w oparciu o ilustracje oraz w┼éasne do┼Ťwiadczenia dzieci. Utrwalanie wiadomo┼Ťci o znakach drogowych i sygnalizatorze ┼Ťwietlnym.

ÔÇ×PojazdyÔÇŁ- ─çwiczenia s┼éuchu fonematycznego, klasyfikowanie pojazd├│w ze wzgl─Ödu na przeznaczenie. Rozwi─ůzywanie zagadek s┼éuchowych. ÔÇ×Wa┼╝ne numeryÔÇŁ- utrwalenie wiedzy na temat przydatno┼Ťci pojazd├│w specjalistycznych, numer├│w alarmowych.

 ÔÇ× JedenÔÇŁ- wprowadzenie cyfry 1 jako zapisu graficznego liczby 1. Pisanie cyfry  po ┼Ťladzie i samodzielnie ÔÇô ozdabianie cyfry. 

ÔÇ×Dobrze czy ┼║le?’- ocena post─Öpowania uczestnik├│w ruchu drogowego ÔÇô praca z obrazkiem. M├│j wymarzony pojazdÔÇŁ- praca plastyczna.

        IV. JESIE┼â W PARKU I W LESIE

Jesienne li┼Ťcie ÔÇô wprowadzenie wiersza do pami─Öciowego zapami─Ötania, przypomnienie nazw drzew li┼Ťciastych, wyja┼Ťnienie poj─Öcia ÔÇ×ki┼Ť─çÔÇŁ.

Drzewa iglaste ÔÇô przypomnienie nazw drzew iglastych, por├│wnywanie  (r├│┼╝nice) z drzewami li┼Ťciastymi. Drzewa –  zabawa matematyczna klasyfikowanie wg okre┼Ťlonych cech. Podczas spaceru w ogrodzie przedszkolnym odszukiwanie drzew li┼Ťciastych i iglastych ÔÇô utrwalanie nazw.

ÔÇ×DwaÔÇŁ ÔÇô wprowadzenie cyfry 2  jako zapisu graficznego liczby 2, kre┼Ťlenie cyfry po ┼Ťladzie i samodzielnie; ozdabianie wg pomys┼é├│w dzieci

Drzewa ÔÇô malowanie farbami w zespo┼éach.

Borowik szlachetny ÔÇô malowanie plastelin─ů ÔÇô ─çwiczenia motoryki ma┼éej.


Z ┼╗YCIA NASZEJ GRUPY ­čÖé