
6 latki,
W grupie pracują nauczycielki: Monika Kret i Anna Strojewska, nauczyciel wspomagający Maja Wawrzyniak oraz pani Anna
W godzinach 7.00-7.30 oraz 16.00-17.00 wszystkie dzieci przebywają w grupie na dole – wejście środkową klatką.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWZE
PAŹDZIERNIK
- POZNAJEMY „NECIA”
„Mój przyjaciel „Necio” – na Próby wyjaśnieni czym jest Internet i co można w nim robić? Necio – praca plastyczna – rysowanie robota ołówkiem – rozwijanie ekspresji plastycznej
Mój przyjaciel Necio – oglądanie przedstawienia teatralnego Spacer pani Ali – wprowadzenie litery A, a na podstawie wyrazów Ala, antena Teatrzyk z bajką ludową” – warsztaty – realizacja projektu „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”.
Za dużo Internetu i co dalej?” – rozmowa o zagrożeniach w sieci i dlaczego zbyt długie korzystanie ze sprzętu multimedialnego jest niekorzystne dla dzieci
II. JESIENNY LAS
Mały artysta ludowy – warsztaty – realizacja projektu „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”
Mała krawcowa – wprowadzenie litery I, i na podstawie wyrazów: igła, Iza
Drzewo – układanie drzewa z kolorowych kubeczków zgodnie z instrukcją na macie do kodowania Bajkoterapia – zajęcia pod kierunkiem instruktora
Jesienny las – historyjka obrazkowa Śpiewamy po naszemu” – warsztaty – realizacja projektu „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”
Poznajemy nasze tradycje” – warsztaty – realizacja projektu „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo Zaprowadź Ozobota – zapoznanie z Ozobotem oraz pomocami do kodowania – zabawa z wykorzystaniem maty.
Jeż szykuje posłanie –zabawa do rymowanki ; Jeżyk – praca plastyczno – techniczna z materiałem przyrodniczym
Czy król ciężko pracuje? – wycieczka w ramach realizacji projektu „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”
Znajdź klocek – przypomnienie kodu Semadeniego do klocków Dienesa
Leśne zwierzęta – praca plastyczno – techniczna z wykorzystaniem wytłoczek
Leśne skarby – zabawa matematyczna, wprowadzenie cyfry 3 jako zapisu graficznego liczby 3.
III. DZIEŃ DOBRY PANIE LISTONOSZU
Gdzie stoi kubek? – ćwiczenia orientacji przestrzennej względem siebie Emil podróżnik? – na podstawie opowiadania wprowadzenie litery E, e na podstawie wyrazów Emil, ekran Droga listu –zapoznanie z wierszem „List” D. Kossakowskiej Co robią koty? – wprowadzenie cyfry 4 jako zapisu graficznego liczby 4
Jak przekazujemy informacje – rozmowa na podstawie opowiadania „Urodzinowe życzenia” – poznanie sposobów przekazywania informacji.
Zgadnij, o którym obrazku opowiadam – ćwiczenia w budowaniu dłuższych wypowiedzi, ćwiczenia orientacji przestrzennej na kartce