
5 latki, II budynek sala na dole
W grupie pracują nauczycielki: Anna Strojewska i Marta Chojnacka, nauczyciel wspomagający Ewelina Młynarczyk – Karabin oraz pani Anna
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
KWIECIEŃ
Wynalazki i odkrycia, które zmieniły świat
Wynalazki co to takiego? –kim jest wynalazca – burza mózgów . Oglądanie fragmentu filmu z serii „Była sobie Ziemia – Nowoczesna technika”
Jak było dawniej? – elektryczność-rozbudzanie kreatywności dz.. Zapoznanie z opow. „Żelazko z duszą i inne wynalazki”.
Nasz codzienny świat – rozwiązywanie zagadek słuchowych (urządzenia gospodarstwa domowego). „Gdybanie” – rozwijanie twórczego myślenia , próby szukania odpowiedzi na pytanie: „Co by było, gdyby nie
wymyślono koła?”
Świat bez koła – praca plastyczna wg pomysłów dz
Robot – rysowanie pod dyktando – orientacja przestrzenna
Muzyka wokół nas
W Filharmonii – gdzie mieszka muzyka? – oglądanie filmu edukacyjnego
Pizzicato – Leo Delibes – wyjaśnienie pojęcia pizzicato, wykonanie instrumentów z kubeczków, gra oraz interpretacja ruchowa „Taniec duszków’
Liczymy motyle – układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych, liczenie na konkretach; stosowanie liczebników porządkowych i głównych; rozwijanie logicznego myślenia.
O chłopcu, który chciał śpiewać jak ptaki – zapoznanie z wierszem – na podstawie tekstu budowanie u dz. poczucia własnej wartości, budzenie wiary we własne możliwości
Wielkanocne zwyczaje
Wielkanocne zwyczaje – rozmowa z dziećmi – odwoływanie się do ich wiedzy i doświadczeń z corocznego oczekiwania i przygotowywania się do świąt, słuchanie ciekawostek związanych z Wielkanocą
Kurczaczki i kaczuszki – spotkanie z hodowcą, słuchanie ciekawostek
Konkurs recytatorski – udział w przedszkolnym konkursie, prezentacja utworów, przełamywanie nieśmiałości, dostarczanie wzorów pięknej mowy ojczystej.
„Wielkanocne jajka” – oglądanie jajek ozdabianych przez artystów ludowych z różnych regionów Polski; utrwalenie pojęć: pisanki, kraszanki, drapanki, malowanki, naklejanki, rysowanki.
Gadusiowe pisanki – czytanie tekstu obrazkowo – wyrazowego – zwrócenie uwagi na stosowanie prawidłowych form gramatycznych. Przeliczanie jajek w zakresie indywidualnych możliwości dz. na konkretach, układanie pisanek zgodnie z treścią wiersza
Taniec kurcząt w skorupkach – zabawa taneczna do utworu Modesta Musorgskiego – malowanie do utworu
Dbamy o naszą planetę
Ziemia nasza planeta – oglądanie filmu edukacyjnego – kształtowanie wiadomości związanych z naszą planetą, jej miejsca w kosmosie; zapoznanie z wierszem „Nasza Ziemia” D. Kossakowskiej. Międzynarodowy Dzień Ziemi.
„Jak będzie wyglądać świat za 100 lat” – rysowanie pastelami, rozwijanie pomysłowości i kreatywności dzieci
Kolorowe nakrętki – ćwiczenia klasyfikacyjne – doskonalenie umiejętności segregowania wg podanych cech; usprawnianie techniki rachunkowej; ćwiczenia w skupianiu uwagi
Zgadnij, o którym obrazku opowiadam – ćwiczenia w uważnym słuchaniu opisu słownego
Polska moja ojczyzna
Polska moja ojczyzna – zapoznanie z mapą fizyczną Polski, poznanie sąsiadów naszego kraju. Omówienie symboli narodowych (przypomnienie). Polska – wyklejanka z plasteliny.
Nasza stolica – wycieczka po Warszawie na podstawie filmu edukacyjnego oraz ilustracji. Opowiadanie legendy „Bazyliszek” – rysowanie pastelami.
Orzeł Biały – praca plastyczno – techniczna
Koncerty muzyczne
Zabawy rytmiczno – ruchowe