Witamy na naszej grupowej stronie 🙂

4 latki I budynek sala na dole


Grupa pracuje w godzinach: 7.30-17.00
W grupie pracuje nauczycielka: Agnieszka Błachnio, Ewa Fiłoc – Tokajuk, pomoc nauczyciela pani Dominika
oraz pani Małgosia

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

MARZEC

  • Realizacja projektu „Ruch i zdrowe odżywianie to moje wyzwanie!” – zachęcanie do aktywności fizycznej i odpowiedniego odżywiania
  • Zapoznanie z różnymi witaminami zawartymi w produktach spożywczych, poznanie ich oddziaływania na nasz organizm
  • Klasyfikowanie produktów spożywczych na zdrowe i niezdrowe, dzielenie nazw produktów na sylaby.
  • Przygotowanie soku owocowo- warzywnego- wspólna degustacja, opisywanie wrażeń smakowych
  • Założenie hodowli owocowo- warzywnej w doniczkach i obserwacja jej wzrostu.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dziecku, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi, porównywanie liczebności zbiorów poprzez dobieranie elementów w pary, posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci.
  • „Sport to zdrowie”- na podstawie wiersza H. Świder omówienie znaczenia aktywności fizycznej dla zdrowia każdego człowieka.
  • Igrzyska Olimpijskie- zapoznanie z  największymi międzynarodowymi zawodami sportowych, omówienie dyscyplin olimpijskich, omówienie wyglądu i symboliki kół olimpijskich, poznanie letnich i zimowych sportów
  • Zapoznanie ze zwiastunami wiosny podczas słuchania utworu literackiego, poznanie ptaków przylatujących wiosną: jaskółka, bocian, skowronek, czapla, rozpoznawanie ich głosów, obserwacja zmian atmosferycznych związanych z porą roku i temperaturą.
  • Poznawanie nazw wybranych wiosennych kwiatów, żonkil, tulipan, stokrotka, hiacynt, przebiśnieg.
  • „W marcu jak w garncu”- wyjaśnienie przysłowia ludowego, zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi okresie przedwiośnia
  • ,,Wiosenne porządki” na podstawie wiersza D. Gellner omówienie czynności wykonywanych wiosną w ogrodzie, zapoznanie z pracą ogrodnika, rozpoznawanie i nazywanie narzędzi ogrodniczych, nazywanie prac ogrodowych
  • Zapoznanie z budową kwiatu, zapoznanie dzieci z takimi elementami kwiatów jak: słupek, pręcik, łodyga, liście, przypomnienie wiadomości co jest niezbędne do życia roślinom,  układanie kolejno wzrostu roślin na ilustracjach, rozbudzanie w dzieciach zainteresowania światem roślin.
  • Dbanie o kondycję fizyczną poprzez wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
  • Spotkanie z alpakami – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt.
  • Usprawnianie narządów mowy poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia oddechowe i fonacyjne
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas różnorodnych zabaw, gier i prac plastycznych.

Z życia naszej grupy 🙂 

grafika przedstawiająca biedronki

Bądź życzliwy!

Opublikowano
„Jeśli życzliwe mówienie do roślin pomaga im rosnąć, wyobraź sobie co może zdziałać życzliwe mówienie do ludzi…” A przy okazji poćwiczcie dni tygodnia z wierszykiem o biedroneczce:W poniedziałek … Czytaj dalej