6 latki,  


W grupie pracują nauczycielki:
Monika Kret i Anna Strojewska, nauczyciel wspomagający Maja Wawrzyniak oraz pani Anna

W godzinach 7.00-7.30 oraz 16.00-17.00 wszystkie dzieci przebywają w grupie na dole – wejście środkową klatką.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWZE 

PAŹDZIERNIK

  1. POZNAJEMY „NECIA”

„Mój przyjaciel „Necio” – na Próby wyjaśnieni czym jest Internet i co można w nim robić?  Necio – praca plastyczna – rysowanie robota ołówkiem – rozwijanie ekspresji plastycznej                                               

Mój przyjaciel Necio – oglądanie przedstawienia teatralnego                                                                                   Spacer pani Ali –  wprowadzenie litery A, a na podstawie wyrazów Ala, antena                                              Teatrzyk z bajką ludową” –  warsztaty – realizacja projektu  „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”.                                            

Za dużo Internetu i co dalej?” –  rozmowa o zagrożeniach w sieci i dlaczego zbyt długie korzystanie ze sprzętu multimedialnego jest niekorzystne dla dzieci                                                                                                   

II. JESIENNY LAS           

Mały artysta ludowy – warsztaty  – realizacja projektu  „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”               

Mała krawcowa –  wprowadzenie litery I, i na podstawie wyrazów: igła, Iza                                                

Drzewo – układanie drzewa z kolorowych kubeczków zgodnie z instrukcją na macie do kodowania        Bajkoterapia – zajęcia pod kierunkiem instruktora                                                                   

Jesienny las – historyjka obrazkowa                                                                                                                                           Śpiewamy po naszemu” –  warsztaty  – realizacja projektu  „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”        

Poznajemy nasze tradycje” –  warsztaty  – realizacja projektu  „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo     Zaprowadź Ozobota – zapoznanie z Ozobotem oraz pomocami do kodowania – zabawa z wykorzystaniem    maty.                                                                                                                           

Jeż szykuje posłanie –zabawa do rymowanki ;    Jeżyk – praca plastyczno – techniczna z materiałem przyrodniczym                                                                                                                                                                                          

Czy król ciężko pracuje? – wycieczka w ramach realizacji projektu „Mały Obywatel – Wielkie Dziedzictwo”    

Znajdź klocek – przypomnienie kodu Semadeniego do klocków Dienesa                                                                                   

Leśne zwierzęta – praca plastyczno – techniczna z wykorzystaniem wytłoczek                                                                      

Leśne skarby – zabawa matematyczna, wprowadzenie cyfry 3 jako zapisu graficznego liczby 3.

III. DZIEŃ DOBRY PANIE LISTONOSZU

Gdzie stoi kubek? – ćwiczenia orientacji przestrzennej względem siebie                                                                     Emil podróżnik? – na podstawie opowiadania wprowadzenie litery E, e  na podstawie wyrazów Emil, ekran   Droga listu –zapoznanie z wierszem „List” D. Kossakowskiej                                                                               Co robią koty? – wprowadzenie cyfry 4 jako zapisu graficznego liczby 4             

Jak przekazujemy informacje – rozmowa na podstawie opowiadania „Urodzinowe życzenia” – poznanie  sposobów przekazywania  informacji.                                                                                                                                 

Zgadnij, o którym obrazku opowiadam – ćwiczenia w budowaniu dłuższych wypowiedzi, ćwiczenia orientacji przestrzennej na kartce

 

ŻYCIA NASZEJ GRUPY 🙂