
6 latki
W grupie pracują nauczycielki: Monika Kret i Anna Strojewska, nauczyciel wspomagający Maja Wawrzyniak oraz pani Anna
W godzinach 7.00-7.30 oraz 16.00-17.00 wszystkie dzieci przebywają w grupie na dole – wejście środkową klatką.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWZE
GRUDZIEŃ
I DOMOWE ZWIERZĘTA Kot Kulka – na podstawie opowiadania wprowadzenie litery K, k na podstawie wyrazów kot, Kulka
Zwierzęce harce –przeliczanie na konkretach w zakresie 10 zapoznanie ze znakami matematycznymi „+” , „–”
Mój domowy zwierzak – ćwiczenia w budowaniu: dłuższych wypowiedzi, szczegółowego opisu
Artystyczne poranki – warsztaty muzyczno – plastyczne pod kierunkiem instruktora
Trefliki ratują świat – oglądanie filmu edukacyjnego – poznajemy emocje – duma
Zajęcia pod kierunkiem instruktora – Ruch kreatywny
Lepienie z plasteliny – „Mój zwierzak”
II.CHCĘ BYĆ ŚWIĘTYM MIKOŁAJEM
Rodzina raków – wprowadzenie litery R, r na podstawie wyrazów rak, Radek
Imieniny Mikołaja – zabawa matematyczna, zapoznanie z cyfrą 6 jako zapisu graficznego liczby 6
Rebusy obrazkowe i obrazkowo – literowe – ćwiczenia słuchu fonematycznego, analizy i syntezy, utrwalenie poznanych liter
Lubię pomagać – na podstawie opowiadania uwrażliwianie na potrzeby innych
Mikołaj i świąteczna niespodzianka – oglądanie przedstawienia teatralnego, spotkanie z Mikołajem, prezenty
Kupujemy zabawki – układanie tekstowych zadań matematycznych, przeliczanie na konkretach w zakresie 10 oraz indywidualnych możliwości dzieci , utrwalenie cyfr: 1,2,3,4,5,6 oraz znaków matematycznych
Artystyczne poranki – warsztaty muzyczno – plastyczne pod kierunkiem instruktora
III. PADA ŚNIEG, ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ
Bajkoterapia – zajęcia pod kierunkiem instruktora
Sroka i smok – wprowadzenie litery S, s na podstawie wyrazów sroka , Sara
Śladami Świętego Mikołaja” – koncert muzyczny (skrzypce)
Ozdoby choinkowe – zapoznanie z cyfrą 7 jako zapisu graficznego liczby 7
Artystyczne poranki – warsztaty muzyczno – plastyczne pod kierunkiem instruktora
Boże Narodzenie w domu Hani – rozmowa o przygotowaniach świątecznych w domach dzieci (tradycje rodzinne).
Oglądanie filmu edukacyjnego „Świąteczne tradycje na świecie” – szukanie podobieństw i różnic w obchodach
Zimowe drzewko – ćwiczenia z elem. kodowania – wykorzystanie maty do kodowania, kubeczków oraz wierszyka
Życzenia dla przyjaciół – próby układania życzeń – doskonalenie umiejętności składania życzeń. Z wizytą w wiosce Mikołaja – oglądanie filmu edukacyjnego
Zwyczaje sylwestrowe oglądanie filmu edukacyjnego. Tańce przy muzyce, składanie życzeń noworocznych
Zabawy rytmiczno – ruchowe; wykony





