Witamy na┬ánaszej grupowej stronie ­čÖé

4 latki, I budynek

Grupa pracuje w godzinach: 7.00-17.00

W grupie pracuj─ů nauczycielki: Mariola Ch─Öci┼äska i Maja Kaza┼äczuk – St─Öpie┼ä, nauczyciel wspomagaj─ůcy Joanna Lewi┼äska oraz pani Agnieszka┬á┬á

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WRZESIE┼â – CELE REALIZOWANE W GRUPIE
ÔÇ×KUBUSIA PUCHATKAÔÇŁ


ÔÇó oswojenie dzieci z now─ů sal─ů, zapoznanie z k─ůcikami i zabawkami zgromadzonymi w sali oraz utrwalanie normy odk┼éadania zabawek na swoje miejsce,
ÔÇó wdra┼╝anie do samodzielno┼Ťci podczas ubierania si─Ö, mycia r─ůk, jedzenia, korzystania z r─Öcznika i toalety,
ÔÇó integrowanie grupy i dzielenie si─Ö informacjami co do w┼éasnych zainteresowa┼ä i upodoba┼ä, poznawanie nowych dzieci,
ÔÇó ─çwiczenia w zakresie wypowiadania si─Ö – wspominanie miejsc wakacyjnych, podejmowanie pr├│by budowania d┼éu┼╝szych wypowiedzi na okre┼Ťlony temat,
ÔÇó ustalenie regu┼é zachowania si─Ö w grupie: opracowanie ÔÇ×Kodeksu zasadÔÇŁ obowi─ůzuj─ůcego w Gromadce Kubusia Puchatka oraz wdra┼╝anie do kulturalnego zachowania si─Ö w r├│┼╝nych sytuacjach (tzw. savoir vivre),
ÔÇó u┼Ťwiadomienie dzieciom niewidzialnych zagro┼╝e┼ä i szybkiego rozprzestrzeniania si─Ö, zapoznanie z poj─Öciami ze ┼Ťwiata mikrobiologii maj─ůcymi wp┼éyw na ┼╝ycie i zdrowie cz┼éowieka oraz z profilaktycznymi zachowaniami zapobiegaj─ůcymi zara┼╝aniu si─Ö,
ÔÇó wprowadzenie nowych poj─Ö─ç, s┼é├│w i zwrot├│w – poszerzanie s┼éownika mowy,
ÔÇó u┼Ťwiadomienie relacji – ja i moje otoczenie ÔÇô wdra┼╝anie do pos┼éugiwania si─Ö wyra┼╝eniami przyimkowymi, ─çwiczenia w zakresie um├│w stosowanych w orientacji przestrzennej (z przodu, z ty┼éu, z boku, po┼Ťrodku)
ÔÇó rozwijanie zdolno┼Ťci obdarzania uwag─ů drugiej osoby i pozawerbalnego przekazywania swoich intencji,
ÔÇó wdra┼╝anie do koncentrowania uwagi na tek┼Ťcie czytanym i s┼éuchanym z p┼éyty oraz ─çwiczenie w zakresie spostrzegania,
ÔÇó uczenie sposob├│w radzenia sobie z w┼éasnymi emocjami, w┼éa┼Ťciwego reagowania na przejawy emocji innych,
ÔÇó ─çwiczenia pami─Öci: nauka rymowanek i piosenek,
ÔÇó ─çwiczenia w zakresie usprawniania mi─Ö┼Ťni d┼éoni i koordynacji ruchowo- wzrokowej (malowanie, lepienie, klejenie, stemplowanie),
ÔÇó zach─Öcanie do kulturalnego spo┼╝ywania posi┼ék├│w oraz w┼éa┼Ťciwego od┼╝ywiania si─Ö: ┼Ťwiadomego spo┼╝ywania owoc├│w i warzyw oraz ich przetwor├│w.


Z ┼╗YCIA NASZEJ GRUPY ­čÖé