Wszyscy chcemy, żeby nasze dzieci miały łatwość w komunikacji, mówiły wyraźnie i mogły być w pełni rozumiane przez otoczenie. Potrzebny jest do tego sprawny aparat mowy, czyli wyćwiczone mięśnie artykulacyjne. Na zajęciach logopedycznych i profilaktycznych oraz podczas zabaw w domu z rodzicami: masujemy, cmokamy, kląskamy, ćwiczymy buzie i naśladujemy zabawne miny….
Dlatego w listopadzie odbył się organizowany przez nasze przedszkole IV dzielnicowy konkurs logopedyczny „POGRAJKI – gra logopedyczna” Wydarzenie przygotowały nasze logopedki: Monika Czarnecka – Zreda oraz Katarzyna Miszczyk.
Konkurs skierowany był do wszystkich ochockich przedszkoli. Przedmiotem konkursu było stworzenie gry logopedycznej służącej do ćwiczeń mięśni aparatu artykulacyjnego (wargi, język, podniebienie). Gra (planszówka, memory, ściganka, karcianka, bingo, lotto itd.) mogła być wykonana dowolną techniką, z różnorodnych materiałów.
CELE konkursu to:
- rozwijanie świadomości logopedycznej nauczycieli, dzieci i rodziców,
- podkreślenie wagi ćwiczeń usprawniających aparat artykulacyjny w rozwoju mowy,
- zachęcenie do aktywnego udziału w zabawach logopedycznych,
- pobudzenie aktywności twórczej dzieci,
- pogłębianie więzi między dziećmi, rodzicami i nauczycielami/logopedami podczas wspólnych prac twórczych.
Na konkurs wpłynęło 14 prac z 10 ochockich przedszkoli. SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!!!
- „Na wiejskim podwórku” Oliwia Huścio, p. Karolina Banaszek nauczyciel P 404
- „Logopedyczne wędkowanie” Antoś Bzinkowski , p. Joanna Wesoły logopeda P 59
- „Łąka Helenki” Helena Maj, p. Joanna Płatek nauczyciel P 59
- „Dywanowe memory” Oliwia Kępka z mamą P 101
- „Pociąg” Maja Kushnerova, logopeda Anna Kupczyk P 315
- „Traf do bramki” Amelia Korda, Hanna Ciok nauczyciel P 176
- „Wężowe zadania”, Mikołaj Staros, Marta Chojnacka nauczyciel P 100
- „Graj i ćwicz buzię”, Gabriela Pałka, Iwona Dąbrowska nauczyciel P 100
- „Kolorowe logokulki” Aleks Kobrzyński z mamą P 70
- „Dmuchamy – kolory wybieramy” Hanna Magierska, Aneta Szymanik – Kapłan logopeda P 70
- „Helimemory”, Helena Wiśniewska z mamą, opieka logopeda Luiza Niemirko P 102
- „Wężo – łamacz” Julia Pawlikowska z mamą, Luiza Niemirko logopeda P 102
- „Jaki mam nastrój?” Łucja Tichy, Małgorzata Branicka nauczyciel P 312
- „Logopedyczne pranie”, Barbara Dobaczewska, logopeda Agnieszka Winkler P 239
Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody oraz dyplomy i podziękowania. Cieszy nas kreatywność uczestników, oryginalność pomysłów i widoczne zaangażowanie dzieci w tworzenie projektów.
Zapraszamy do obejrzenia galerii prac.